"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЦЕЛИНОГРАД АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ МӘНШҮК АУЫЛЫНЫҢ ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ
 КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ  ШКОЛА СЕЛА МАНШУК ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЦЕЛИНОГРАДСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

29.01.2018

Date: 29.01.18

Form: 8 “A”, “B”

Theme: Interesting English

Цель: обобщение и систематизация полученных знаний в новых коммуникативных ситуациях, расширение кругозора учащихся.  Развитие творческих способностей учащихся, формирование готовности к коммуникации, мотивации к изучению английского языка. Развитие навыков общения на английском языке.

Aim: generalization and systematization of the acquired knowledge in new communicative situations, widening the outlook of students. Development of creative abilities of students, formation of readiness for communication, motivation for learning English and literature. Development of interest in English-language literature and reading, fostering respect for the culture of other peoples, developing communication skills in English.

I.                 Station  «Country»

Name the English-speaking countries and their capitals. Find the flags of these countries.

Canada                          Ottawa

USA                              Washington

Australia                        Canberra

New Zealand                 Wellington

United Kingdom           London

II.              Station  «Tong twisters»

Любителей скороговорок прошу подойти ко мне. Выбрав скороговорку, вы должны будете 3 раза прочесть свою скороговорку в быстром темпе.

Lovers of tongue twisters please come to me. you will have to read your tongue twister 3 times at a fast pace.

1.She sells sea shells on the sea shore.

2.A proper copper coffee pot.

           3. Peter piper picked a peck of pickled pepper.

              Did Peter Piper pick a peck of pickled pepper?

 

 

III.           Station «Interpreter»

Teacher: Кто знает, ребята, может в будущем кто-либо из вас станет переводчиком. А готовиться к этому надо сейчас. Давайте попробуем, что у нас получится. Приглашаются из каждой команды «переводчики».

Who knows, guys, maybe in the future one of you will become an interpreter. And we must prepare for this now. Let's try, that at us it will turn out. "Translators" are invited from each team.

Текст 1: “TWO” FOR A CAT.

Tom comes back home from school. He is sad. “Why are you sad today?” his mother asks. “The teacher gave me a “two” for a cat, the boy answers.

“A cat? What cat?”

“This cat, Tom says and shows her his notebook. “Do you like my picture?”

“The cat is very nice. This is a good cat,” Mother says.

“But the teacher didn’t like it. She gave me a “two”.

“May be you talked at the lesson and didn’t listen to the teacher.”

“I listened to the teacher,” Tom says. “We had no drawing lesson today. I drew the cat at the mathematics”.

Слова: “a two” - оценка 2; to talk –разговаривать.

IV.           Station  «Captains»

Teacher: А теперь серьёзное испытание для капитанов. Перед вами незнакомый текст. Мы его читаем несколько раз, при этом я буду убирать одно или два слова. В конце концов, вам необходимо будет воспроизвести весь текст без опоры, по памяти.

And now a serious test for the captains. In front of you is an unfamiliar text. We read it several times, and I will clean one or two words. In the end, you will need to reproduce the entire text without support, from memory.

Текст: This is a table. The table is round. It is brown. On the table there is a blue vase. Many flowers are in the vase. They are roses.

V.              Station « Singer »

Song “May there always be sunshine”

 

 

VI.          Station “Phonetics”

Teacher: Прочитайте слова в транскрипции. (один учащийся идет читать транскрипции, остальные достают их для него.) (остальные учащиеся кидают в ведро  мяч, если попали то участник читает, если не попал пропускает ход ). Read the words in the tranion. (one student goes to read tranions, the rest get them for him.) (other students throw a ball into the bucket, if they hit that participant reads, if not hit passes the turn)

Например: [spu:n], [tri:], [plein], [faiv], [sta:], [ʃɔːt], [frentʃ], [bo:l], [blu:], [boks], [frend], [ˈtʃaɪnə]

VII.         Station «Lexical»

Teacher:  Распределите слова по группам как  можно быстрее. Distribute words to groups as quickly as possible.

Weather

House

Room

Family

Bag

Rainy

Kitchen

Armchair

Daughter

Rubber

Sunny

Bedroom

Fireplace

Son

Ruller

Cloudy

Bathroom

Picture

Brother

Book

Cold

Hall

Sofa

Grandmother

Pencil

Warm

Living room

Carpet

Uncle

Pencilbox

 

VIII.    Station «Talking»

Teacher: Опишите человека на картинке использую слова помощники. (Описание человека)

Describe the person in the picture I use the words helpers. (Deion of a person)

                         

                  

 

 

 

 

 

IX.          Station «Painter»

 

Teacher: Следующий конкурс, конкурс художников. Вы должны нарисовать то что я вам скажу. В правильном порядке и в правильном цвете и счете. The next contest, the competition of artists. You must draw what I tell you. In the right order and in the right color and score.

It is a living room. There is a brown table in the centre of room. Two white armchairs between the table. There is brown curbstone in the centre of wall. There is a black TV on the curbstone. And one brown cupboard on the right, and one brown

cupboard on the left from TV.  There is a yellow picture above the TV. There is a Fruit Vase on the table.

 

 

 

 

 

Просмотров: 438


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст